Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Domagają się otwarcia przychodni zdrowia

CHOJNÓW. Mieszkańcy i mieszkanki Chojnowa wyrażają zaniepokojenie zamknięciem Przychodni Rejonowej w Chojnowie na konsultacje osobiste. Uważają, że same teleporady nie są wystarczające dla zapewnienia im odpowiedniej opieki medycznej. Anna Petroczko i Kaja Filaczyńska z partii Razem proszą kierownika o wyjaśnienie sytuacji oraz jak najszybsze wdrożenie osobistych wizyt z zachowaniem procedur bezpieczeństwa.  - Zdajemy sobie sprawę, że zagrożenie epidemiologiczne wymusza na placówce zastosowanie procedur bezpieczeństwa dla ochrony pracowników oraz pacjentów. Jednak pacjenci przychodni zgłaszają się do nas zaniepokojeni ograniczeniem dostępu do opieki. Czują się gorzej, obawiają się o swoje zdrowie i chcą być zbadani przez swojego lekarza rodzinnego – tłumaczy powód interwencji Anna Petroczko z Chojnowa.

Domagają się otwarcia przychodni zdrowia

Kaja Filaczyńska, lekarka z Legnicy podkreśla, że rozwiązania telemedycyny są bardzo pomocnym narzędziem w pandemii. – Są jednak sytuacje, kiedy rozmowa przez telefon czy komunikator wideo, nie wystarczą. Trzeba pacjenta zbadać osobiście obejrzeć, dotknąć, osłuchać. Niepokoją mnie informacje, że takie świadczenia nie są realizowane i chcę wiedzieć, co stoi temu na przeszkodzie.

Działaczki Razem w liście wskazują, że 14 sierpnia 2020 roku ukazały się wytyczne konsultanta krajowego medycyny rodzinnej dotyczące teleporad w Podstawowej Opiece Zdrowotnej. Według nich teleporada nie może być jedyną formą udzielania świadczeń w POZ. Wytyczne wskazują sytuacje, w których powinny być realizowane wizyty bezpośrednie. Eksperci zwracają też uwagę, że u dzieci teleporady powinny być realizowane z dużą ostrożnością.

- Bardzo prosimy w imieniu mieszkańców o wyjaśnienie, dlaczego placówka jest zamknięta dla wizyt bezpośrednich przez tak długi czas i co stoi na przeszkodzie zorganizowania pracy tak, żeby zwiększyć liczbę bezpośrednich, osobistych konsultacji lekarskich z zachowaniem procedur bezpieczeństwa, jak ma to miejsce w innych przychodniach? Kiedy Przychodnia planuje wdrożyć wytyczne konsultanta krajowego z 14 sierpnia? – pytają za naszym pośrednictwem Anna Petroczko i Kaja Filaczyńska.

Powiązane wpisy