Złotoryja w pilotażu ePłatności w mObywatelu. Daje przykład innym samorządom
ZŁOTORYJA. Urząd Miejski w Złotoryi dołączył do innowacyjnego programu pilotażowego ePłatności, który jest częścią rządowej platformy e-usług. Dzięki temu mieszkańcy mogą szybko i bez prowizji opłacać zobowiązania finansowe, takie jak podatek od nieruchomości, opłata za gospodarowanie odpadami itp. bez wychodzenia z domu. Usługa jest dostępna w aplikacji mObywatel oraz na stronie mObywatel.gov.pl, co zapewnia wygodę, bezpieczeństwo oraz oszczędność czasu.
- Dzięki udziałowi w pilotażu, Złotoryja staje się wzorem dla innych miast w zakresie wdrażania cyfrowych usług publicznych, co znacząco podnosi jakość życia mieszkańców. Jest to część mojej inicjatywy "21. (E-)Nowoczesny urząd bliżej mieszkańców", której celem jest zbliżenie usług administracyjnych do mieszkańców poprzez innowacyjne rozwiązania cyfrowe mówi Paweł KULIG, burmistrz Złotoryi.
Obecnie Złotoryja plasuje się w czołówce polskich miast i gmin wdrażających nowoczesne rozwiązania dla swoich mieszkańców, co podkreśla ich zaangażowanie w rozwój cyfrowych usług publicznych. I ma to przełożenie na korzyści dla mieszkańców:
Oszczędność czasu: Płatności można dokonać z dowolnego miejsca.
Bezpieczeństwo: Usługa współpracuje z Polskim Standardem Płatności.
Brak dodatkowych opłat: Płatności realizowane są bez prowizji.
Poprawność danych: System automatycznie wypełnia część danych.
Kontrola wydatków: Możliwość sprawdzenia historii i statusu płatności.
Potwierdzenie płatności: Natychmiastowe potwierdzenie po przetworzeniu transakcji.
Rodzaje obsługiwanych płatności
Podatek od nieruchomości – osoby fizyczne
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Łączne zobowiązanie pieniężne
Podatek leśny – osoby fizyczne
Podatek rolny – osoby fizyczne
Dodatkowo, Złotoryja została wytypowana do wprowadzenia w mieście usługi dodatkowej metody płatności poprzez kartę płatniczą. Obecnie system wykorzystuje tylko BLIK-a, ale wkrótce mieszkańcy będą mogli korzystać z jeszcze bardziej zróżnicowanych metod płatności, co dodatkowo zwiększy wygodę korzystania z ePłatności.
Już teraz widać korzyści płynące z integracji podatków z mObywatelem. Po zasileniu bazy danych, mieszkańcy zaczęli dzwonić do urzędu, ponieważ otrzymali informacje na swoje telefony, że mają nieopłacone raty podatku. Dzięki temu mogą szybko i łatwo uregulować swoje zobowiązania finansowe, co zwiększa ich komfort i poczucie bezpieczeństwa.
- Zdecydowaliśmy się na integrację z aplikacją mObywatel, aby nie tworzyć dodatkowych aplikacji, które mieszkaniec musiałby instalować. Zależało nam, aby mieszkaniec miał wszystko w jednym miejscu, co zwiększa wygodę i ułatwia korzystanie z usług miejskich. Integracja nastąpiła z systemem podatkowym firmy INFO-SYSTEM, co zapewnia pełną zgodność i automatyzację procesów związanych z ePłatnościami. Dzięki temu, że firma INFO-SYSTEM również nie stroni od nowości, wyraziła chęć integracji z systemem mObywatel, co znacznie ułatwiło wdrożenie nowej usługi – dodaje burmistrz Złotoryi Paweł KULIG.