Dni Złotoryi w przygotowaniu. Ratusz daje czas na pomysły złotoryjan
ZŁOTORYJA. Burmistrz Paweł KULIG chce, aby mieszkańcy mieli większy wpływ na to, co i jak się dzieje w Złotoryi, jeśli chodzi o „imprezowy rozkład jazdy”. Powołał właśnie zespół do spraw organizacji wydarzeń, akcji i imprez społecznych, okolicznościowych, kulturalnych i sportowych na terenie miasta. Za nami pierwsze spotkanie tego nowego gremium doradczego.
Zespół powstał na bazie doświadczeń przy organizacji ostatniego Jarmarku Franciszkańskiego, imprezy o kilkuletniej tradycji w Złotoryi, która w grudniu zeszłego roku po raz pierwszy opuściła mury klasztoru i przeniosła się na Rynek. Ze świetnym efektem.
– To było bardzo pozytywne doświadczenie, a państwa zaangażowanie i odzew przerosło najśmielsze oczekiwania. Udowodniliśmy, że możemy zrobić fantastyczne rzeczy wspólnie – podkreślał Paweł Kulig podczas inauguracji pracy zespołu doradczego, w której wzięło udział ponad 20 osób.
Zespół tworzą przedstawiciele organizacji, stowarzyszeń, placówek oświatowych, instytucji kultury, sportu, służb porządkowych, którzy będą uczestniczyć w spotkaniach wyznaczanych przez burmistrza (będzie kierował jego pracami, zastępować go ma sekretarz miasta).
– Będziemy się tu spotykać po to, żeby o Złotoryi było głośno, aby wypracowywać najlepsze imprezy, przede wszystkim bezpieczne, podczas których będziemy się dobrze bawić – zapowiedział Kulig.
Spotkania zespołu mają charakter otwarty. Informacja o ich terminach będzie przekazywana do uczestników na ich adresy mailowe oraz zamieszczana na stronie internetowej miasta.
– Jestem otwarty na propozycje zmian i tworzenie nowych wydarzeń i akcji – zaznaczał wielokrotnie podczas spotkania inauguracyjnego burmistrz. – Złotoryja to małe miasto, a ja chcę współpracować ze wszystkimi. To państwo mają współtworzyć ofertę kulturalną miasta.
Zespół przejdzie jeden z pierwszych testów przy okazji tegorocznego Dnia Dziecka. – Chcemy pójść w tym kierunku, żeby zorganizować jedną dużą imprezę na terenie Złotoryi, a nie kilka rozproszonych ze wsparciem finansowym miasta – zdradził Kulig.
Wcześniej jednak przed zespołem dużo większe wyzwanie: organizacja majowego święta miasta. Ratusz już teraz pracuje nad pozyskaniem topowych wykonawców na część koncertową. – Zamierzamy sprowadzić na mistrzostwa Polski wykonawcę tego samego kalibru jak zespół Kult, który koncertował nad zalewem w ubiegłym roku – uchylił rąbka tajemnicy burmistrz.
W ułożeniu programu zabawy na 3 dni dużą rolę ma jednak odegrać „pospolite ruszenie” mieszkańców i stowarzyszeń. Przez najbliższe 2 tygodnie urzędnicy magistratu czekają na pomysły uczestników zespołu, które pomogą sprawić, że będą to „najlepsze Dni Złotoryi” w historii.
– Zajmiemy się każdą uwagą, będziemy się starali wykorzystać ją przy organizacji święta miasta. Czekamy na sygnały, czego państwu brakowało podczas poprzednich imprez, czego my być może nie zauważyliśmy w ferworze pracy, a co byłoby istotne dla ulepszenia tego wydarzenia – zachęcał burmistrz.
Dodajmy już teraz, że podczas Dni Złotoryi będzie realizowany spot promocyjny, który zostanie pokazany w sierpniu podczas mistrzostw świata w płukaniu złota w Hiszpanii. Powstanie jako prezentacja naszego miasta, które będzie gospodarzem mistrzostw Europy w roku 2026.
Uwagi i pomysły na tegoroczne Dni Złotoryi można przesyłać na adres:
Zapowiedź zmian w podejściu do organizacji imprez miejskich ucieszyła m.in. Barbarę Zwierzyńską-Doskocz, która reprezentowała na poniedziałkowym spotkaniu w ratuszu Stowarzyszenie Nasze Rio.
– O wiele z tych propozycji, które przedstawił dziś pan burmistrz, walczyłam przy tym stole przez lata. I teraz ogromnie się cieszę, że urząd zamierza włączyć stronę społeczną w organizację imprez. Do tej pory było niestety tak, że dowiadywaliśmy się o szczegółach z mediów na 2 tygodnie przed wydarzeniem, gdy było już za późno na jakiekolwiek propozycje z naszej strony – powiedziała była radna miejska, która pochwaliła też ratusz za otwarcie na współpracę z Dolnośląską Organizacją Turystyczną i geoparkiem Kraina Wygasłych Wulkanów.
Duże nadzieje z powołaniem zespołu wiąże też Zbigniew Gruszczyński, zwłaszcza w kontekście dorocznej Wigilii w Rynku. Dyrektor Złotoryjskiego Ośrodka Kultury jest tą osobą, która organizowała wszystkie 29 dotychczasowych powojennych edycji tego świątecznego spotkania.
– W tym roku Wigilia w Rynku odbędzie się po raz 30. – przypomina dyrektor Gruszczyński. – Uważam, że temu wydarzeniu przydałaby się nowa formuła, uwzględniająca większe zaangażowanie mieszkańców i organizacji społecznych, która sprawi, że będzie nas podczas wspólnych śpiewów na starówce więcej.