Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Bezpłatna komunikacja miejska w Złotoryi – Ratusz czeka na uwagi mieszkańców

ZŁOTORYJA. Minął pierwszy kwartał funkcjonowania bezpłatnej komunikacji miejskiej w Złotoryi. Wprowadzenie tego zadania było oczekiwane przez mieszkańców. Frekwencja, nawet w czasie wakacji, jest imponująco wysoka. Tylko w lipcu przejechało autobusami ponad 13 tys. pasażerów. Od 17 kwietnia, czyli od dnia uruchomienia komunikacji autobusowej, dwa pojazdy przejechały na wyznaczonych trasach ponad 21 tys. kilometrów. Komunikacja świetnie sprawdziła się też podczas tegorocznych Dni Złotoryi. Specjalnie stworzony na Dni Miasta rozkład autobusów spowodował zrealizowanie blisko stu kursów na teren wydarzeń pokonując ponad 1 tys. kilometrów. Warto dodać, że sieć komunikacyjna liczy 32 przystanki. Pasażerowie najczęściej korzystają z przystanków zlokalizowanych obok Złotoryjskiego Ośrodka Kultury, przy ul Hożej, Parku Handlowej S1 i ul. Legnickie/Wyszyńskiego.

- Wprowadzenie w Złotoryi projektu bezpłatnej komunikacji miejskiej było dla nas dużym wyzwaniem. Zadanie jest niezwykle wymagające i naszym celem jest, aby realizować je zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców Złotoryi. Mieszkańcy, dziękując za wprowadzenie bezpłatnej komunikacji, przekazują mi wiele pozytywnych opinii. Ale są też uwagi krytyczne, które musimy na bieżąco weryfikować oraz interweniować, jeśli są one zasadne – mówi Paweł Kulig, burmistrz Złotoryi.

Bezpłatna komunikacja miejska w Złotoryi – Ratusz czeka na uwagi mieszkańców

Opinie o codziennym funkcjonowaniu komunikacji miejskiej można zgłaszać poprzez krótki formularz kontaktowy (Zgłoś sprawę) na stronie www.zlotoryja.pl (Zgłoś sprawę, strona 1 - Strefa Mieszkańca Informacje urzędowe - Złotoryja on-line:::www.zlotoryja.pl:::). Można też wysłać maila (również anonimowo) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Sprawy przekazywane są do wydziału merytorycznego oraz do operatora.

W sprawie złotoryjskiej komunikacji miejskiej w okresie od jej startu - 17.04 do 29.07.2025 wpłynęły następujące uwagi dotyczące jej funkcjonowania, obejmujące m.in.:

- zmianę tras przejazdu autobusów i godzin odjazdu z poszczególnych przystanków

- stworzenie nowych przystanków (ul. Grunwaldzka/ul. Uniejowicka, ul. 3 Maja)

- sposobu prezentacji i czytelności rozkładów jazdy na przystankach

- infrastruktury okołoprzystankowej (chodniki, przejścia dla pieszych).

Były ponadto zgłaszane uwagi krytyczne dotyczące m.in.: punktualności kursowania, kultury osobistej kierowców oraz przewozu bagażu, w tym rowerów. Zgłoszenia były przyjmowane bezpośrednio, telefonicznie, w formie pisemnej i elektronicznej oraz poprzez formularz zamieszczony na stronie zlotoryja.pl. Co ważne, żadne ze zgłoszeń nie pozostało bez odpowiedzi. W ostatnich trzech miesiącach regularnie odbywały się też wizytacje autobusów, mające na celu głównie sprawdzenie prawidłowości realizowanych przewozów, stanu czystości autobusu, sprawdzeniu liczebności pasażerów są realizowane przez wyznaczonego pracownika Urzędu Miejskiego. Kontrole przewozów za pomocą dostępnych narzędzi elektronicznych przeprowadzane są wyrywkowo kilka razy w tygodniu lub na zgłoszenie pasażerów.

Uwagi są bezpośrednio kierowane do operatora. Z zebranych danych wynika, że średnie opóźnienie w lipcu 2025 to ok. 2 minuty.

- Chcemy udoskonalać funkcjonowanie komunikacji i obecnie, po trzech miesiącach jej funkcjonowania, wystąpiłem do naszego operatora z prośbą o wyjaśnienie kilku kwestii dotyczących realizowania tego zadania. Chcemy, aby było ono realizowane według najwyższych standardów – wyjaśnia Paweł Kulig.

Zachęcił też, aby uwagi dotyczące funkcjonowania komunikacji, były zgłaszane niezwłocznie z opisem sytuacji, daty, linii autobusu i godziny. To bowiem ułatwi w rozpoznaniu danych uwag i szybką reakcję ze strony miasta.

Wszelkie opinie można zgłaszać poprzez formularz kontaktowy (Zgłoś sprawę) na stronie www.zlotoryja.pl (Zgłoś sprawę, strona 1 - Strefa Mieszkańca Informacje urzędowe - Złotoryja on-line:::www.zlotoryja.pl:::). Można też wysłać maila (również anonimowo) na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Sprawy przekazywane są do wydziału merytorycznego oraz do operatora.

Przypominamy!

Masz sprawę? Napisz opinię na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., a niezwłocznie zajmiemy się Twoją sprawą!

Dodaj komentarz

Wyślij

Powiązane wpisy