Dworzec PKP w Jaworze przestanie straszyć. Brawo
JAWOR. Dobra, nawet bardzo dobra wiadomość dla podróżnych korzystających z dworca PKP w Jaworze. Kilka dni temu pokazaliśmy w jaki stanie znajdują się 2 perony, które po prostu ze względu na stan techniczny są wyłączone z użytkowania. Właśnie na stronach PKP PLK pojawił się komunikat o przetargu na "rewitalizację wiat peronowych wraz z robotami towarzyszącymi w stacji Jawor na linii kolejowej nr 137, realizowana w ramach projektu Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej".
Ogłoszony przetarg poprzedziło przygotowanie niezbędnej dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi pozwoleniami i środkami zabezpieczonymi na ten cel w budżecie PKP PLK. To niezwykle dobra wiadomość dla mieszkańców Jawora, którzy, w odróżnieniu od Złotoryi cieszą się już tym, że do ich miasta dojeżdżają pociągi. To nie jest jedyna dobra wiadomość dla regionu, niebawem prace rozpoczną się również na linii kolejowej łączącej wspomnianą właśnie Złotoryję z Legnicą.
Jak się okazało o sprawie doskonale poinformowany był radny Sejmiku Dolnośląskiego- Piotr KARWAN (na zdjęciu z Dariuszem Kolubką, dyrektorem Zakładu PKP PLK w Wałbrzychu. Obydwaj panowie jak się okazało już od dłuższego czasu zajmowali się tą sprawą, radny Karwan nie ukrywa wdzięczności za pomoc i zaangażowanie ze strony Dyrektora Kolubki, który ze strony PKP PLK odpowiada za realizacje tego projektu.
- Po wykonaniu dokumentacji projektowej oraz zabezpieczeniu środków na ten cel, PKP PLK ogłosiła przetarg na realizacje kolejnego etapu prac, dzięki którym perony na dworcu kolejowym w Jaworze odzyskają dawny blask. Niezwykle cieszy fakt, że nie tylko likwidujemy białe plamy na mapie kolejowej dolnośląska, czego przykładem w naszym regionie jest połączenie Legnica- Złotoryja-Jerzmanice, a następnie Lwówek Śląski -realizacja tych inwestycji nastąpi już niebawem. Remontuje się i buduje dworce i perony, dzięki czemu poprawia się komfort i jakość świadczonych usług. Przez dekady niszczenia polskiej kolei nastał czas renesansu, szczególne na Dolnym Śląsku realizujemy niezwykle ambitny program walki z wykluczeniem kolejowym, Prawo i Sprawiedliwość kładzie ogromny nacisk na to, aby nasze małe ojczyzny rozwijały się dynamicznie i równomiernie, kolej jest nieodzownym elementem tego rozwoju - Piotr KARWAN, radny Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.
W ramach realizowanej inwestycji wykonane zostaną:
• rewitalizacja dwóch wiat peronowych;
• poprawa krawędzi peronowych przy peronach nr 1 i 2 oraz uzupełnienie nawierzchni peronów;
• wykonanie nowego zasilania i oświetlenia;
• montaż małej architektury i oznakowania stałego;
• wymiana nawierzchni na dojściu do peronów w poziomie szyn oraz wykonanie drogi dojścia z peronu nr 3 do peronów nr 1 i nr 2 w postaci chodnika z ogrodzeniem.
I co najważniejsze: zakończenie robót budowlanych – do 20 października 2023 r., Odbiory i rozliczenie umowy – do 30 października 2023 r.
Można?