Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Rewolucja w jaworskim Urzędzie

JAWOR. Koniec z błąkaniem się po korytarzach i pukaniem od drzwi do drzwi, z nadzieją, że to właśnie tu załatwię swoją sprawę. Od 1 lutego przy Urzędzie Miejskim w Jaworze rusza Biuro Obsługi Klienta.

Rewolucja w jaworskim Urzędzie

Przestronne, nowoczesne i dostępne dla wszystkich Biuro Obsługi znajduje się na parterze budynku przyległego do Ratusza, od strony wejścia do Teatru Miejskiego. 16 urzędniczych stanowisk i pokoi oznacza możliwość załatwienia wielu spraw, w wielu przypadkach od początku do końca, w jednym miejscu. Od złożenia pisma czy wniosku, poprzez formalności związane z wydaniem dowodu osobistego, rejestracją firmy, meldunkiem, odbiorem worków na śmieci aż po zakup biletu do teatru na wydarzenia kulturalne organizowane przez Jaworski Ośrodek Kultury.
Burmistrz Jawora Emilian Bera liczy, że Biuro Obsługi Klienta podwyższy standard usług świadczonych przez urząd oraz poprawi komfort obsługi mieszkańców.

- To będzie duża zmiana w funkcjonowaniu naszego Urzędu. Mieszkańcy nie będą już musieli biegać po korytarzach w poszukiwaniu odpowiedniego wydziału, aby załatwić swoje sprawy. Od lutego większość urzędowych formalności załatwią w jednym miejscu i od „od ręki”. Będzie sprawnie, kompleksowo i przede wszystkim wygodnie, zwłaszcza dla niepełnosprawnych i starszych – zapewnia burmistrz.

Dotychczas odwiedzający jaworski urząd, aby mogli zostawić w biurze podawczym pismo czy wniosek, musieli pokonać od kilku do nawet kilkudziesięciu kamiennych schodów. Dla osoby na wózku inwalidzkim, starszej lub mającej problem z poruszaniem się to przeszkoda nie do pokonania. W nowym miejscu pierwsi interesanci zostaną przyjęci już 1 lutego.

Mieszkańcy mogą więc liczyć na oszczędność czasu oraz fachową i sprawną obsługę, której z pewnością sprzyjać będzie również „strefa klienta“. To przestrzeń, w której oczekujący na przyjęcie interesanci będą mogli wygodnie zaczekać, wypełnić formularz, skorzystać z komputerów z dostępem do Internetu, a przy tym zapoznać się z np. ofertą kulturalną, sportową i turystyczną miasta.

Władze miasta zadbały również o mieszkańców, którzy przychodzą do urzędu ze swoimi pociechami. - Rodzice przychodzący do nas także muszą czuć się komfortowo i wiedzieć, że ich dziecko jest „miłym gościem” w urzędzie. Dlatego w sali głównej BOK został wydzielony kącik dla najmłodszych, w którym mali jaworzanie będą mogli miło spędzić czas. Od teraz żaden rodzic nie będzie musiał obawiać się załatwiania spraw ze swoją pociechą, bo sytuacje codzienne jak przewijanie czy zwykłe znudzenie się dziecka nie będą już kłopotliwe – wyjaśnia burmistrz Emilian Bera.

Ale to nie koniec „rewolucji“ w jaworskim urzędzie. Od lutego nastąpią zmiany również w godzinach pracy urzędu. W każdy wtorek stanowiska, które obsługują największą liczbę klientów, będą czynne dłużej - do godz. 18.

Biuro Obsługi Klienta, które od lutego rozpocznie swoje funkcjonowanie, to pierwszy tak duży krok w kierunku poprawy obsługi mieszkańców i zmian w działaniu Urzędu Miejskiego w Jaworze.

Powiązane wpisy