Młodzież z PCKZiU na Uniwersytecie
JAWOR. Uczniowie z Powiatowego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Jaworze uczący się w zawodzie technik ekonomista i logistyk wraz z opiekunami mieli okazję uczestniczyć w cyklicznych zajęciach prowadzonych na Uniwersytecie Ekonomicznym na Wydziale Ekonomii, Zarządzania i Turystyki w Jeleniej Górze. Uczestnicy przeszli przez wiele etapów projektów zorganizowanych przez pracowników uczelni, a zdobyta wiedza z pewnością zaowocuje w przyszłości podczas wykonywania zawodu.
Spektrum wiedzy i umiejętności zdobywane na tej uczelni przez studentów jest bardzo szerokie: od logistyki do ekonomii. Warto podkreślić, że jest to jeden z niewielu Wydziałów w Polsce, który uzyskał ocenę wyróżniającą Polskiej Komisji Akredytacyjnej, a w rankingu Kierunków Studiów „Perspektywy 2016”,został uznany za najlepszy wydział na Dolnym Śląsku i jeden z najlepszych w zakresie kształcenia na kierunkach Ekonomia i Zarządzanie.
Z zaciekawieniem i ogromnym zainteresowaniem młodzież wysłuchała wykładu wprowadzającego w tematykę warsztatów „Zarządzanie Zespołem” dr Agnieszki Jagody. Uczniowie zdobyli wiedzę praktyczną na temat rozwiązywania konfliktów w zespole. Zadania zostały przydzielone 8 drużynom wykonującym ćwiczenia z zakresu budowania zespołu. W miłej atmosferze uczniowie wykonali zadania według instrukcji ćwiczeń pod nadzorem prowadzącej warsztaty.
Uczniowie mieli okazję uczestniczyć także w warsztatach „Wszystko co chcielibyście wiedzieć o giełdzie" dra hab. Roberta Kurki. Wykładowca nakreślił uczestnikom najważniejsze fakty związane z giełdą. Podczas warsztatów „Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o giełdzie” wykładowca przekonywał uczniów PCKZiU, że giełda jest otwarta dla każdego, nawet niewielkiego inwestora. Wytłumaczyl wiele definicji związanych z giełda papierów wartościowych i ich historie.
Ambitna forma zajęć oraz zaangażowanie pracowników na Wydziale Ekonomii, Zarządzania i Turystyki w Jeleniej Górze sprawiły, że wiedza zdobyta podczas wykładów i warsztatów na długo pozostanie w pamięci uczniów.