Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Ratusz bierze przychodnię pod lupę

ZŁOTORYJA. W lutym Urząd Miejski w Złotoryi przeprowadzi ankietę dotyczącą funkcjonowania Przychodni Rejonowej przy ul. Kwiskiej. Jest ona skierowana nie tylko do pacjentów lecznicy, ale także do mieszkańców miasta niekorzystających z jej usług. Badanie ma być anonimowe. - To planowe działanie kontrolne, które ma służyć poprawie jakości usług świadczonych przez przychodnię. – Ta ankieta pomoże nam w diagnozie sytuacji. Chcemy spytać pacjentów, jak oceniają funkcjonowanie przychodni. Ale planujemy też poznać opinię tych, którzy zrezygnowali z usług placówki – tłumaczy burmistrz Robert Pawłowski.

Ratusz bierze przychodnię pod lupę

W ostatnich dwóch latach miejska przychodnia notuje spadek liczby pacjentów – z jej usług zrezygnowało ok. 1,5 tys. osób. – Sytuacja w naszej przychodni nie jest idealna, są uwagi pacjentów co do jej pracy. Chcielibyśmy to poprawić, aby stała się bardziej konkurencyjna na tle placówek niepublicznych. Informacje uzyskane przy pomocy ankiety zamierzamy wykorzystać do usprawnienia pracy przychodni i podniesienia jakości udzielanych świadczeń – dodaje burmistrz.

Ankieta, składająca się z niespełna 30 pytań, podzielona jest na cztery podstawowe sekcje. Pierwsza z nich dotyczy rejestracji (oceni m.in. czas oczekiwania, troskę o pacjenta), druga – usług pielęgniarskich (zbada uprzejmość i życzliwość personelu, higienę przy zabiegach), trzecia – usług lekarskich (np. zachowanie przez lekarzy intymności przy badaniach, udzielenie informacji o sposobie leczenia), czwarta natomiast – ogólnej oceny przychodni. Na koniec każdy respondent może określić swoje oczekiwania dotyczące usług świadczonych przez placówkę, a także zamieścić uwagi.

W ankiecie mogą też wziąć udział osoby, które nie są i nigdy nie były zapisane do przychodni przy ul. Kwiskiej. – Z przyczyn oczywistych nie wypełnią pierwszej części ankiety, ale zachęcamy do wypowiedzenia się w części ostatniej, w której będą mogły wpisać, co by je skłoniło, aby zostać pacjentem naszej przychodni – mówi Bartosz Stasiewicz z Urzędu Miejskiego, odpowiedzialny za przeprowadzenie badania.

W ciągu kilku najbliższych dni ankieta będzie dostępna w formie papierowej w Przychodni Rejonowej przy ul. Kwiskiej, a także w punktach obsługi interesanta Urzędu Miejskiego oraz Rejonowego Przedsiębiorstwa Komunalnego. Można ją również wypełnić w formie elektronicznej na stronie internetowej Urzędu Miejskiego (www.ankiety.zlotoryja.pl).

Powiązane wpisy