Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Jest szansa dla kolei w Złotoryi!

ZŁOTORYJA. Piotr KARWAN, radny Sejmiku Dolnośląskiego, mocno zaangażował się w przywrócenie Złotoryi do "kolejowego świata". Podczas uroczystości otwarcia zmodernizowanego dworca PKP w Jaworze, Piotr Karwan o kolejowej sytuacji Złotoryi i szansach miasta na pozbycie się swoistego "wykluczenia kolejowego" rozmawiał z dyrektorem PKP S.A Tadeuszem Szulcem. - Nie ukrywam, że jestem wielkim zwolennikiem przywrócenie stałego ruchu kolejowego biegnącego przez Złotoryję - powiedział Piotr Karwan. - Szansą na to jest wielki projekt kolejowy w naszym regionie i rządowy program utworzenie ciągu Legnica - Złotoryja - Jelenia Góra / Świeradów Zdrój wraz z rewitalizacją linii Lwówek - Zebrzydowa: ETAP I - odcinek Jelenia Góra - Lwówek Śl. - Legnica. Rządowy program jest zbieżny z moim programem wyborczym. Konsekwentnie chcę dążyć aby być "ambasadorem" tej sprawy w Sejmiku. Motywuje mnie minister Elżbieta Witek, która doprowadziła do modernizacji chociażby dworca w Jaworze.

Jest szansa dla kolei w Złotoryi!

Przypomnijmy iż źródłem dofinansowania programu byłyby dodatkowe środki alokowane na szczeblu centralnym. Program docelowo skierowany jest do jednostek samorządu terytorialnego, gdzie zakładany będzie 15% udział samorządów w kosztach inwestycji. Czy Złotoryja podjęłaby się takiego wysiłku finansowego? Karwan rozwiewa wątpliwości. - Raczej powinno to być zaangażowanie finansowe Sejmiku ze względu na obszar inwestycji. Kolej to moje oczko w głowie, na razie rozmawiałem z wicemarszałkiem i burmistrzami. Jest bardzo przychylny klimat dla Złotoryi - dodaje Piotr Karwan.

Problemem wydaje się być stan dworca kolejowego w Złotoryi. Program PKP na lata 2018-2023 zakładający remont, modernizację czy nawet budowę nowych dworców kolejowych niestety nie obejmuje dworca w Złotoryi. - Nie chciałbym wskazywać czyja to wina, że tak się nie stało, bo nie oto chodzi - mówi Piotr Karwan. - Po prostu nie było swoistego gospodarczego lobby wspierającego burmistrza Złotoryi w pewnych staraniach. Dyrektor Szulc obiecał przyjrzenie się sprawie i podjęcie konkretnych działań w kwestii szybkiego przywrócenie ruchu kolejowego na wspomnianej trasie a druga kwestia to podjęcie działań na rzecz modernizacji dworca PKP w Złotoryi.

Tadeusz Szulc z PKP S.A., dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu: - Nie wyobrażam sobie, że dzięki staraniom rządu polskiego przywracamy do życia tak piękną linie kolejową przez Złotoryję a "zapominamy" o infrastrukturze takiej jak dworce. Podobnie jak w Jaworze czy Chojnowie jest szansa na odbudowę dworca w Złotoryi przy wsparciu lokalnego samorządu. I nie chodzi mi o kwestie finansowe, lecz o dobre chęci. Po rozmowie z radnym Piotrem Karwanem jestem dobrej myśli jeżeli chodzi o przywrócenie do życia kolejowego Złotoryi.

Powiązane wpisy