Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Będzie wybudowana nowa siedziba policji

POLKOWICE. Nadchodzą dobre czasy dla polkowickiej policji... 5 lipca 2023 roku odbędzie się uroczysta zbiórka związana z podpisaniem aktu erekcyjnego budowy nowej Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach...

Będzie wybudowana nowa siedziba policji

Wszystko zaczęło się od rozmów z mieszkańcami i inicjatyw podejmowanych przez samorządowców oraz funkcjonariuszy Policji, które to finalnie doprowadziły do ważnego spotkania w siedzibie Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu. Miało ono miejsce w maju tego roku, a związane było bezpośrednio z podpisaniem umowy na budowę całkiem nowej Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach. Policję dolnośląską reprezentował wówczas insp. Robert Frąckowiak – I Zastępca Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu, który nadzoruje pion logistyczny, natomiast wykonawcę inwestycji – Marcin Śniegowski - Dyrektor wrocławskiego oddziału firmy DEMIURG Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu. 5 lipca 2023 roku odbędzie się kolejne bardzo ważne wydarzenie dla lokalnej społeczności powiatu polkowickiego, które przybliży nas o krok do zakończenia inwestycji w Polkowicach, gdzie nastąpi uroczyste podpisanie i wmurowanie aktu erekcyjnego budowy siedziby Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach.

Przedmiotem planowanej inwestycji jest budowa nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach, w której służbę wraz z pracownikami, pełnić będzie mogło około 145 osób. W skład inwestycji wchodzi budowa trzech obiektów o łącznej powierzchni użytkowej ponad 2900 m2.

Budynek A będzie główną siedzibą komendy, a budynki B i C stanowić będą obiekty uzupełniające. Powstanie zupełnie nowa strzelnica dla funkcjonariuszy oraz garaże dla pojazdów służbowych, obiekt kynologii policyjnej i obszerna wiata. W budynkach, oprócz punktu przyjęcia interesantów znajdą się pomieszczenia dla służby dyżurnej, dzielnicowych i innych policjantów z wydziału prewencji, kryminalnego, dochodzeniowo-śledczego oraz kierownictwa. Planowane jest też stworzenie specjalnie przystosowanych pomieszczeń dla psów służbowych i ich policyjnych przewodników.

Koncepcja w zakresie programu funkcjonalno-użytkowego komendy realizowana jest przez Wydział Inwestycji i Remontów Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu wspólnie z Wydziałem Koordynacji Inwestycji i Gospodarki Nieruchomościami z Biura Logistyki Komendy Głównej Policji. Zakłada ona budowę zgodnie z przepisami oraz wytycznymi określonymi w „Standardach technicznych, funkcjonalnych i użytkowych obowiązujących w obiektach służbowych Policji”. Aranżacja zabudowy przewiduje także dogodny dojazd samochodami dla interesantów, jak również wykonanie samych parkingów, zagospodarowania terenu i infrastruktury towarzyszącej.

Planowany termin zakończenia budowy określony został na 26 miesięcy począwszy od 11 maja 2023 roku.

Finansowanie zadania planowane jest ze środków Budżetu Państwa pochodzących z Programu Modernizacji Policji przy współfinansowaniu w ramach Funduszu Wsparcia Policji przez Gminę Polkowice, która to przekazała już m.in. 198 tysięcy złotych na wykonanie dokumentacji projektowej oraz milion złotych na budowę komendy.

Wartość wykonania inwestycji wyniosła 55,3 mln złotych. Na tą kwotę złożyły się:

• przewidywana wartość prac projektowych i robót budowlanych 48,5 mln zł;
• przewidywana wartość zakupów teleinformatycznych 3,8 mln zł;
• przewidywana wartość zakupów sprzętu kwaterunkowego 2,9 mln zł;
• przewidywana wartość zakupów sprzętu warsztatowego 95 tys. zł

Lokalizacje inwestycji zaplanowano na dwóch działkach o łącznej powierzchni 8451 m2, które są obecnie w trwałym zarządzie Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu, a przekazane zostały wcześniej przez Gminę Polkowice na rzecz Skarbu Państwa.

- Jest to niezmiernie ważna inwestycja dla mieszkańców powiatu polkowickiego, jak i dla policjantów oraz pracowników, którzy pełnić będą służbę w nowo powstałym obiekcie - mówi Kamil CIUPAK, starosta Powiatu Polkowickiego. - Znaczący rozwój tego obszaru i fakt, że w ostatnich latach zwiększyła się liczba zabudowy mieszkaniowej oraz usługowej, niemal wymusza konieczność intensyfikacji działań prowadzonych przez policjantów w tym rejonie. Niezmiernie ważne jest też zwiększanie dostępności do różnego rodzaju usług świadczonych na co dzień przez Policję i kontaktu z funkcjonariuszami z różnych pionów, a także dostęp bez barier architektonicznych dla wszystkich mieszkańców m.in. w trosce o ich bezpieczeństwo.

- Jak wszyscy wiemy, niejednokrotnie możliwość szybkiego i osobistego kontaktu z policjantem oraz przedstawienia mu swojej sprawy, przynosi wymierne oraz bezpośrednie efekty dla samego mieszkańca, a także przekłada się na ilość wykrytych przestępstw oraz zatrzymanych sprawców - dodaje mł.asp. Przemysław Rybikowski Oficer Prasowy
KPP w Polkowicach.

A my w imieniu mieszkańców Polkowic i powiatu polkowickiego trzymamy kciuki za pomyślność tej niezwykle ważne dla polkowickiej policji inwestycji!

Powiązane wpisy