ZŁOTORYJA. Coraz bliżej likwidacji wykluczenia kolejowego Złotoryi... PKP PLK otrzymały aż 10 ofert w przetargu na rewitalizację linii Złotoryja – Legnica, a połowa z nich mieści się w budżecie PLK, co przybliża realizację prac. Dzięki inwestycji pociągi znów mają docierać z Legnicy do Złotoryi i to w rekordowym czasie 17 minut. Czas przejazdu ze Złotoryi do Wrocławia ma wynosić 1 godz. i 10 minut ! Zadanie będzie realizowane w ramach programu Kolej Plus. PKP PLK(podobnie jak rewitalizacja linii do Bogatyni a także przywrócenie do ruchu stacji Wrocław Świebodzki), a więc inwestor realizujący całe przedsięwzięcie, chce przeznaczyć na reaktywację omawianego odcinka kwotę około 262 mln złotych brutto. Spośród 10 złożonych ofert aż 5 zmieściło się w budżecie PLK, a dwie kolejne nieznacznie go przekraczają. Najtańszą propozycję złożyło konsorcjum firm Infrakol oraz LWZ, które wyceniło inwestycję na niespełna 211 mln złotych brutto. Ponadto w budżecie zamówienia mieszczą się jeszcze oferty Strabagu - 221,103 mln złotych, konsorcjum firm PORR i Trakcja System - 228,639 mln złotych, firmy Track Tec Construction - 234 mln złotych oraz kolejnego konsorcjum w składzie SBM Sp. z o. o. Sp. K., Trakcja S.A. oraz SBM Sp. z o. o., wyceniającego prace na 261,383 mln złotych.
W marcu br. podczas wizyty Marszałek Elżbiety WITEK na stacji kolejowej ZŁOTORYJA Robert PAWŁOWSKI, burmistrz Złotoryi Marszałek Elżbietę WITEK określił mianem "matki chrzestnej" likwidacji wykluczenia kolejowego Złotoryi i dziękował serdecznie Piotrowi KARWANOWI, który od początku samorządowej kadencji w Sejmiku był motorem napędowym powrotu ruchu pasażerskiego do Złotoryi... Ten ostatni akcentuje przy każdej sposobności, że realizacja tej i wielu innych inwestycji to przykłąd współpracy Samorządu Dolnego Śląskiego z Rządem RP i samorządem Złotoryi...