Obwodnica i drugi most bliżej niż dalej
GŁOGÓW. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała dziś, że zostały wysłane dokumenty przetargowe na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Głogowa w ciągu drogi krajowej nr 12. Ogłoszenie o przetargu zostanie opublikowane 25 sierpnia 2023 roku. Podpisanie umowy z wybranym w przetargu wykonawcą planowane jest na pierwszy kwartał przyszłego roku. W konferencji udział wzięli: Lidia Markowska dyrektor GDDKiA oddziału Wrocław, Wojciech Zubowski poseł na Sejm RP, Jarosław Obrębski Wojewoda Dolnośląski, Rafael Rokaszewicz prezydent Głogowa, Przemysław Bożek prezes LSSE.
Obwodnica Głogowa będzie miała długość ok. 18 km i będzie drogą dwujezdniową klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Zostanie poprowadzona nowym śladem omijając Głogów po stronie zachodniej i będzie przebiegać przez tereny gmin Radwanice, Żukowice, Kotla, Głogów oraz miasto Głogów.
Trasa rozpocznie swój bieg w gminie Radwanice na istniejącym północnym rondzie węzła Głogów Zachód, a zakończy w miejscowości Stare Serby poprzez włączenie do istniejącej DK 12. W ramach zadania zaplanowano budowę czterech węzłów drogowych, będących dwupoziomowymi skrzyżowaniami . Powstanie także przeprawa przez Odrę. Most będzie miał długość około 670 metrów. Również będzie miał po dwa pasy w każdym kierunku.
- Głogowianie czekali na tę informację prawie 30 lat. W imieniu mieszańców Głogowa, którzy najlepiej wiedzą jak ważna i potrzebna to inwestycja, dziękuję wszystkim zaangażowanym w ten proces. Obwodnica i drugi most jest ważny nie tylko komunikacyjnie, ale także społecznie i gospodarczo. - mówił Rafael Rokaszewicz prezydent Głogowa.
konferencja prasowa o obwodnicy Głogowa i drugim moście na Odrze Inwestycja jest ogromnie ważna dla rozwoju miasta, bo budowa obwodnicy oznacza nowych inwestorów i zwiększenie potencjału gospodarczego miasta, a co najważniejsze zmniejszenie natężenia ruchu samochodowego.
Realizacja obwodnicy Głogowa planowana jest w systemie „projektuj i wybuduj” w latach 2024 – 2027. Źródło finansowania: Krajowy Fundusz Drogowy. Koszt całego zadania to około półtora miliarda złotych.